Aracınızı uzun süre kullanmayacağınız zamanlarda nelere dikkat etmeniz gerekir?

    Aracınızı uzun süre kullanmayacağınız zamanlarda, uzun bir tatilde, bir yurt dışı seyahatinde veya bir sokağa çıkma yasağında, nelere dikkat etmeniz gerekir? Basit ama fayda sağlayacağını düşündüğümüz birkaç noktadan bahsetmek istiyoruz.

    Akü: Aracınızı uzun süre çalıştırmayacağınız durumlarda dikkat etmeniz gereken noktalardan biri akünüzün şarjıdır. Çünkü aracınız kapalı durumda olsa da bazı elektronik sistemler çalışmaya devam edecek ve araç belli bir miktar elektrik harcayacaktır. Bu da uzun süre çalışmama durumunda akünüzün bitmesine sebep olacaktır. Bu elektrik harcamasını minimum seviyeye indirmek için aracınızın aküsü tam dolu iken, negatif kutup başını sökerek aracınızı o şekilde bırakmanızı tavsiye ederim. Bu sırada dikkat etmeniz gereken önemli noktalardan biri kutup başını söktükten sonra şaseye veya pozitif tarafa temas etmeyecek konumda bırakmanızdır. Geri takarken oksitlenme olup olmadığı kontrol edilip takılması gerekir. Kutup başını sökmeniz durumunda aracınızın radyo kodu veya tarih-saat ayarları sıfırlanabilir. Eğer kutup başını sökmek istemezseniz aracınızı belirli aralıklarla, belirli bir süre çalıştırabilir ( 2-3 haftada bir, 10-15 dakika ) ve şarj olmasını sağlayabilirsiniz.

    Yakıt Seviyesi: İlk olarak yakıtı çok az seviyede bırakmanız durumunda yakıt sisteminizin içerisinde bulunan contalar sertleşip yıpranabilir. Bu durum yakıt sisteminizin ömrünü kısaltacaktır. Günümüzde kullandığımız yakıtların sınırsız ömürlü olmadığını göz önüne aldığımızda tamamen dolu bırakmak da doğru bir seçenek değildir. Çünkü uzun süre depoda bekleyen yakıt eskimeye ve kötüleşmeye başlayacaktır. Yarım depo veya bunun biraz üzerinde bırakmak ve aracınızı kullanmaya başlar başlamaz üzerine yeni yakıt alarak içerisinde bulunan bayat yakıtın yoğunluğunu azaltmak doğru bir seçenek olacaktır.

    Motor Yağı: Aracınızın uzun süre çalışmayacağı durumlarda motor yağının içerisinde bulunan partiküller motorunuzun içerisindeki duvarlara yapışmaya başlayacaktır. Yapışan parçacıklar araç çalışmaya başladığında aşınmaya sebep olabilir ve bu istenmeyen bir durumdur. Bunun önüne geçmek için aracınızı belirli aralıklarla çalıştırarak yağın devir daim yapmasını sağlayabilirsiniz. Hatta bunun en sağlıklı yolu ve genellikle koleksiyonerlerin tercih ettiği diğer bir yöntem aracınızı temiz yağ ile bırakmak olacaktır.

    Lastik Basıncı: Lastikleri doğru basınçta bırakmamak, lastiklerin yere doğru şekilde temas etmemesine veya tek bir noktadan temas etmesine sebep olacağı için tek bir noktadan aşınma, çatlama veya düzleşme gibi olumsuz sonuçlara sebep verecektir. Bunun için lastiklerinizi doğru basınçta bırakmak ve eğer imkanınız varsa belirli aralıklarla aracı az bir miktar hareket ettirmek lastiklerinizin sağlığını korumanızı sağlayacaktır.

    El Freni: Uzun süre çekili pozisyonda bırakılan el freni kaynama riski içermektir. Eğer aracınıza uzun süre binmeyecekseniz ve bir yokuşa park etme zorunluluğunuz yoksa el freni çekmek yerine lastik altına koyabileceğiniz takozları kullanabilirsiniz. Eğer el frenini çekmek zorunda olduğunuz bir yere park edecekseniz belirli aralıklarla el frenini indirip aracınızı biraz kaydırarak tekrar el frenini çekebilir ve aracı bu şekilde bırakabilirsiniz.

    Park Yeri: Hepimizin aracını bırakabileceği bir kapalı otoparkı bulunmuyor. Bu sebeple aracınızı bırakacağınız yer en önemli konulardan biri. Ağaç altları güneş ışığından korumak için mantıklı bir seçenek gibi dursada aslında en riskli yerlerden biri. Reçine veya kuş pisliği gibi aracınızın boyasına zarar verecek, kalıcı izler bırakacak maddelerden kaçınmak ilk önceliğiniz olmalı. Bunun yanında toz tanecikleri aracın üzerinde uzun süre kaldığında araçta kılcal çizikler oluşmasına yol açacaktır. Toz taneciklerinin oluşturacağı kılcal çiziklerden korunma süresini maksimuma çıkarmak için aracınızı yıkatarak hatta cilalı yıkatarak park etmenizi ve inşaat alanları, cadde gibi toza daha fazla maruz kalacağı yerlere park etmemenizi tavsiye ederiz.

    Bizi Instagram'da Takip Edin!